What A Wonderful World

Louis Armstrong 


I see trees of green  Red roses too

翠綠的樹木的和紅艷的玫瑰

I see them bloom  For me and you

為你我而茂盛生長 開花結果

And I think to myself  What a wonderful world

我想 多麼美好的世界啊

I see skies of blue  And clouds of white

我看見了藍天白雲

The bright blessed day  The dark sacred night

晴朗幸福的白天  聖潔恬靜的夜晚

And I think to myself  What a wonderful world

我心想 多麼美好的世界啊


The colors of the rainbow  So pretty in the sky

七色彩虹 在天空中顯得是多麼美麗

Are also on the faces  Of people going by

在來來往往的行人臉上也是如此

I see friends shaking hands  Saying, "How do you do?"

我看到朋友們互相握手問好 說一聲「你好嗎?」 

They're really saying  "I love you"

他們互相關愛著


I hear babies cry  I watch them grow 

我聽到嬰孩的哭泣聲 我看著他們成長

They'll learn much more  Than I'll never know

他們將會學到許多我從不知道的事物

And I think to myself  What a wonderful world

我心想 多麼美好的世界啊


Yes, I think to myself  What a wonderful world     Oh yeah

是啊 我心中想著 世界多麼美好啊


bloom 花朵盛開 生長茂盛   blessed 有福的 受惠的   sacred 神聖的